Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Söndagstrevligheter.

Av Anita - 9 december 2007 12:48

 

Adventljusen

Så tänder vi två ljus ikväll,

två ljus för hopp och glädje.

De står och lyser våra ljus

för alla hemma i vårt hus.

Så tänder vi två ljus ikväll,

två ljus för hopp och glädje.

Inger Hagerup


Hej vänner!

Har ni bra? Här är det ljust ute idag. Jabba! Ingen grå och trist dag alltså. Då blir jag glad. :o) Glad är också Peter, som fått födelsedagspresent (biljetter till Tomas von Brömsen) och underbar middag hos dotter Anna och hennes sambo. Vi var på stan och blev överraskade över att träffa syster Inger en stund.


Är det någon av er som varit på någon julmarknad ännu? Det är ju så mysigt men ack så lite tid jag har till det. Skulle helst vilja gå och ströva på Liseberg och njuta av alla ljus. Få se om jag får med någon klasskompis på det om tid och lust finnes.


Vi ska i alla fall till Gränna i em. Där är det mysig julskyltning och marknad på muséet. Juldofter och julmusik skapar god julstämning.
Efter det ska vi till vänner, i sitt fantastiska hus på Bergsgatan, på Glöggbuffé.

Årlig tradition där vi smakar på årets Blossaglögg. Mmm, det är mys det. Och gott.

Och himlans trevligt att träffa alla och mingla lite. :o)

Käre tid, vilken helg! Jag njuter i fulla drag.


I dagens paket hittar jag fina blåa servetter. Min tomtermor vet vad jag gillar.

Tack snälla!

Ha en skön och mysig fortsättning på söndagen.
Kram från ensomskabjudaPeterpåChiliThaiidag.

 
 
Wickan

Wickan

9 december 2007 14:00

Jag har tom varit ute o gått i solskenet idag! Kändes skönt att känna solen igen!
Tittade först på bilden o såg bara ett paket!! Å ingen bild på nån "grej", sen såg jag!! Eller rättare sagt läste!! =)
Ha en skön andra advent!!
Kram

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Wickan

Wickan

9 december 2007 14:01

Visst ja!! Nej, ingen marknad här i skogen. Men jag skulle vilja åka till Lübeck igen. Där kan man snacka om marknad!!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Bittan

Bittan

9 december 2007 14:26

Hej Anita! Jag måste tala om för dig att igår var jag på gammaldagsmarknad som vårt museum hade och så många vackra saker det fanns både att titta på och köpa som t.ex gammaldags bonader, bokmärken, änglar, halmsaker. Jag köpte till mig en liten vacker halmtomte, halmstjärnor, pappersänglar och vackra vykort. Halmsakerna har de gjort här i stan som förståndshandikappade tillverkar.
Nu skall vi fira vårt barnbarn som blir 15 år fast egentligen på tisdag men firar hemma hos oss i em. tillsammans med vår släkt. Tyvärr så får vi inte fira honom hos sin pappa så det får bli hemma hos oss istället.
Grattis i efterskott till att Ni varit tillsammans i så många år. Härligt! Min man och jag har varit ihop 40 år nästa år blir det på hösten.
Kram Bittan

http://user.tninet.se/~fct156h

 
AnnaHanna

AnnaHanna

9 december 2007 19:10

Det låter som utsikt för en mysig dag.
Igår var jag inne i Stockholm för att fota lite julskyltning och sådant men vi hade lite otur med vädret så det blev inte så mycket med det.
Kraam //Anna

http://annahanna.blogspot.com

 
Maria

Maria

9 december 2007 20:49

VA!? När var ni på chili thai idag? Vi var där vid kl 15. Så inte dig :) Mysigt med julmarknad. Liseberg är fint!!! Var där för 4 år sen. Kram

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Maria

Maria

9 december 2007 22:25

Märkligt! Vi gick 10 i 4 skulle på bio. Alltså satt vi där samtidigt. Vi satt nära "offeraltaret" Jag var med svarthårig dotter med percingar i läppen. Var satt ni? kram

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

10 december 2007 08:11

Hej!
Tittar in för att se hur du har det i adventtid :) Det var många fina saker du fått i kalendern. Roligt. Själv känner jag att jag inte har tid att vara med... att leta upp paket...man får välja bort vissa saker ibland men så är det...har inte ens gjort en till barnen iår och då så går det bort att själv vara med i en.

Hoppas veckan blir bra :)!

Kraaaaaaam

http://www.mintid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards