Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Anita - 24 februari 2008 11:31

Hej vänner!
 Vilken lycka det var att träffa pysslande tjejer som har så många bra idéer, och käre tid, så mycket material och verktyg för kortskapande. :o) Snälla och generösa var de som lånade ut sitt. Det kändes bra att jag kunde låna ut några stämplar av mina. Annars hade jag känt att jag "gamade" på de andra. Oj oj, nu är min önskelista stor på saker som jag vill köpa.... Några av oss ska till Magnolia på lördag. Så jag kanske kan stryka något från listan redan då. c",)

Det finns små maskiner för det mesta. Att stansa bokstäver och figurer. Att göra ramar. Skära ut cirklar och ovaler. Skära ut flera papper på en gång i önskat mått. Igår testade jag Bind it all maskinen. Den gör hål i bl a kartong till album. Jag gjorde två stycken. Det som tog tid var att skära till innebladen för "hand".


Jag ska dekorera dem såklart. Men hur och när vet jag inte ännu. :o)
Det lilla Promaker albumet gjorde jag hemma senare på kvällen.


Allihop gjorde underbara kort. Hoppas att ni visar dem i era bloggar, vänner.

Åh, vad roligt att njuta av alla färger och layouter. Alla gör ju olika.

Nu vill jag sluta jobba, sluta plugga och bara sitta här och göra kort och album. Går det? Nehej, du tror inte det? Okej, då ger jag mej själv några pysselstunder som belöning mellan pluggandet. Härligt! Det är ro för själen.


Jag måste få godkännande av de andra för att lägga ut bilder från vår träff här. Så kanske kommer det några pysselbilder framöver. :o)

Tack goa tjejer för en hellyckad dag/kväll. Den lever jag på länge.

Hoppas att vi ses snart igen. Och hörs. För det vill jag gärna.


Njut av en skön söndag. Jag har fått en flygande släng av förkylning. Känner mej inte alls pigg, får ta det lugnt idag. Jag MÅSTE till skolan imorgon.
Kramis från ensomtänkerpysselhelatidenjustnu:o)

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards